بهترین زونکن ایرانی

بهترین زونکن ایرانی

تولید زونکن جهت ادارات و سازمان ها و شرکت ها چندید سال است که در ایران رونق پیدا کرده و تولیدی زونکن تاپ تک با ارائه بهترین زونکن ایرانی جهت مصارف اداری علاوه بر کمک به توسعه تولید ملی و کمک اقتصادی سهم مهمی از این امر مهم را داشته و همواره تلاش می نماید با رقابت با برند های خارچی با پایین نگاه داشتن قیمت کیفیت محصولات خود را بالا برده و به پیشرفت تولید محصولات داخلی کمک نماید.

زونکن تاپ تک با تولید بهترین زونکن ایرانی و ارائه بهترین و با کیفیت ترین محصولات و مناسب ترین قیمت به بازار توانسته رضایت مشتریان خود را کسب نماید.

بهترین زونکن ایرانی

بهترین زونکن ایرانی

زونکن چیست؟

اما لازم می دانیم برای برخی از هموطنان که در کارهای اداری سررشته ندارند توضیح دهیم که اصلا زونکن چیست؟ زونکن یا کلاسور نوعی پوشه یا پرونده بزرگ و دارای استحکام فیزیکی بالاست. معمولا جنس آن از چوب، پلاستیک یا مقوا می باشد و با گیره ‌ای فلزی کاغذها و اسنادی که سوراخ یا به قول معروف پانچ شده‌ اند را در خود بایگانی می ‌کند. کلاسورها یا زونکن ها، از لحاظ فواصل سوراخ‌ های کاغذ دارای استانداردهای متفاوتی هستند و بسته به اندازه شان ممکن است دویست تا پانصد برگ کاغذ گنجایش داشته باشد. اما جالب است بدانیم که تاریخچه کلاسور بدین گونه است که کلاسور در سال ۱۸۸۶ توسط فردریک زونکن آلمانی اختراع شد.

زونکن ایرانی

از انواع زونکن موجود در بازار در بازار می توان به زونکن های پاپکو و زونکن کلاسیک ، متالیز و پومر اشاره کرد. زونکن های ایرانی از هر نوعی که باشند نسبت به نمونه های خارجی دارای کیفیت مناسب و قیمت بسیار بهتری هستند. از این رو خرید زونکن ایرانی بسیار به صرفه بوده و نیازهای کلیه ادارات و سازمان ها و شرکت ها را به خوبی می تواند تامین نماید. تاپ تک ارائه کننده انواع زونکن A5  و زونکن A4 ایرانی با بهترین کیفیت.

رونکن با کیفیت ایرانی 

مواد سازنده یک زونکن می تواند از جنس های متفاوت باشد که عبارتند از: مقوایی، پلاستیکی، چوبی، چرمی و ورنی که در این میان، زونکن های مقوایی و پلاستیکی از محبوبیت بیشتری برخوردارند. برای خرید زونکن با کیفیت ایرانی حتما باید توجه داشت که جنس بدنه زونکن از چیست.

زونکن های مقوایی جنس بدنه شان از مقوای لمینت یا چند لایه دارند. رویه ی داخلی یا آستر آن، می تواند بدون روکش یا روکش شده با کاغذ ساده یا سلفونی باشد. همچنین زونکن مقوایی کاربرد تبلیغاتی هم دارد چون روی جلد و روی آستر امکان چاپ وجود دارد.

زونکن پلاستیکی PP بدنه ای از پلاستیک پلی پروپیلن دارد. این نوع پلاستیک بسیار سبک بوده و در برابر فشار، ضربه، رطوبت و حرارت مقاومت بسیار بالایی دارد.

بهتر است اگر محل ما مرطوب است برای نگهداری اسناد و مدارک از زونکن مقوایی استفاده نکنید. زیرا رطوبت را به خود جذب می کند. در حقیقت انتخاب نوع زونکن بر اساس شرایط محل نگهداری می باشد.

زونکن ها از نظر سایز و اندازه نیز متفاوت هستند و سایز فاکتوری مهم در انتخاب زونکن است. منظور از عبارت سایز زونکن، اندازه طول و عرض آن است. سایز زونکن های استاندارد عبارتند از:  A4,A3,B5,A5. در حقیقت برای حفاظت بهتر و بیرون نزدن لبه های اوراق از زونکن ، معمولا طول و عرض زونکن ها چند سانتی متر بیشتر از سایز استاندارد اعلام شده است.

مفهوم دیگری به نام عطف زونکن نیز وجود دارد که به معنای گنجایش زونکن می باشد. در حقیقت زونکن هایی با عطف ۲، ۴، ۶ و ۸ سانت، گنجایش ۱۵۰، ۳۰۰، ۴۵۰ و ۶۰۰ برگه را دارا می باشند. حلقه انگشتی نیز در عطف زونکن قرار دارد و کمک می کند زونکن را سریع تر و آسان تر از قفسه بیرون کشید. حلقه انگشتی میتواند از جنس  فلز یا پلاستیک باشد. در بایگانی، از حلقه های انگشتی رنگی برای کدبندی استفاده می شود.

از دیگر عوامل معم در تعیین کیفیت یک زونکن، قفل زونکن می باشد. قفل زونکن معمولا فلزی بوده و باید بادوام، مقاوم و همچنین ضد زنگ باشد. معمولا قفلل زونکن های مرغوب یا از جنس استیل است یا فلز آبکاری شده با نیکل. نمته مهم ایین است که  قفل زونکن نباید در اثر باز و بسته شدن های مکرر، درز پیدا کند و هرز شود. دوسر قفل، باید خیلی راحت با هم چفت شوند.

تیگل یا رادو، نام  زبانه های تعبیه شده در وسط زونکن است. تیگل، جلد زونکن را به حلقه های قفل زونکن چفت کرده و مانع از باز شدن زونکن می شود، درنتیجه میزان سلامت و مدت ماندگاری اسناد افزایش می یابد.

نوار فلزی لبه از ویژگی های زونکن های با کیفیت به شمار می رود. معمولا زونکنها به شکل ایستاده قرار می گیرند، در نتیجه به مرور زمان و در اثر استفاده های مکرر، لبه های پایینی دچار فرسایش میشوند. در زونکنهای مرغوب برای رفع این مشکل، یک نوار فلزی ضد زنگ در لبه های پایین کلاسور تعبیه می کنند.

همچنین معمولا زونکنها به شکل ایستاده قرار می گیرند، در نتیجه به مرور زمان و در اثر استفاده های مکرر، لبه های پایینی دچار فرسایش میشوند. در زونکنهای مرغوب برای رفع این مشکل، یک نوار فلزی ضد زنگ در لبه های پایین کلاسور تعبیه می کنند.

زونکنهای با کیفیت دارای طراحی ارگونومیک هستند. ارگونومیک از دو لغت یونانی «ارگون» به معنای «کار» و «نوموس» به معنای «قانون» گرفته شده است. ارگونومیک یعنی طراحی ابزار کار با در نظرگرفتن عوامل انسانی. به عبارتی دیگر، محیط  و لوازم کار باید طوری طراحی شوند که سلامت نیروی کار در خطر نباشد. لبه های جلد یک زونکن ارگونومیک، تیز و برنده نیستند که موجب خراش و بریدگی دست شوند.

زونگن ها بخشی به نام مقسم نیز دارند.با کمک مقسم می توان اسناد را  دسته بندی کرد. مقسم دسترسی به اسناد را سریع تر و آسان تر می کند. معمولا مقسم ها از جنس مقوا و یا پلاستیک هستند.

زونکن تاپ تک

شرکت معتبر تولیدی زونکن تاپ تک در راستای گسترش تولید ملیف بهترین زونکن های ایرانی از انواع مختلف را تولید و با مناسب ترین قیمت به بازار ارائه می نماید. در سایت اینترنتی این مجموعه می توانید انواع محصولات شرکت را مشاهده فرموده و سفارش دهید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *